Dieses Dokument steht unter einer CreativeCommons Lizenz by-nc-nd/3.0
Verlagslink DOI: 10.3217/zfhe-12-02/05
Titel: Cross-disciplinary communication among Ph.D. candidates : how to make it work
Sprache: English
Autor/Autorin: Herzog, Ulrike 
Winter, Alette 
Kautz, Christian H. 
Schlagwörter: Ph.D programme;cross-disciplinary communication;satisfaction;academic teaching
Erscheinungsdatum: 23-Jun-2017
Verlag: Verein Forum neue Medien in der Lehre Austria
Quellenangabe: Zeitschrift für Hochschulentwicklung 2 (12): (2017)
Zeitschrift oder Schriftenreihe: Zeitschrift für Hochschulentwicklung 
Zusammenfassung (englisch): Cross-disciplinary research settings are highly challenging for young scientists. In our research centre, Ph.D. candidates with various disciplinary backgrounds are expected to cooperate. To support cooperation, we designed a Ph.D. programme that fosters cross-disciplinary communication. The programme uses an innovative teaching format that aims to broaden the participants’ understanding of technical basics and to improve their academic teaching skills. Being faced with dissatisfaction among the Ph.D. candidates at first, we introduced a targeted feedback process that paved the way for successful cross-disciplinary communication and cooperation.
URI: http://tubdok.tub.tuhh.de/handle/11420/1687
DOI: 10.15480/882.1684
ISSN: 2219-6994
Institut: Zentrum für Lehre und Lernen (ZLL) 
Dokumenttyp: (wissenschaftlicher) Artikel
Enthalten in den Sammlungen:tub.dok

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
1015-1-4462-3-10-20170622.pdfVerlags-PDF1,01 MBAdobe PDFMiniaturbild
Öffnen/Anzeigen
Zur Langanzeige

Seitenansichten

34
checked on 20.06.2018

Download(s)

5
checked on 20.06.2018

Google ScholarTM

Prüfe


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.